Skip to content

שני מותגים – שני עולמות

02/08/2010

מלון INDIGO במיאמי (צילומים: INDIGO ו-EDITION)

זהו הפוסט הרביעי בסדרה על מותגים חדשים של מלונות לייף סטייל שנוצרו על ידי רשתות בינלאומיות גדולות (כדאי להציץ בפוסטים הקודמים – מפואר אבל פשוט, מותג עם סטייל ומלון בניחוח איטלקי).

הפעם בחרתי בשני מותגים: EDITION של רשת מאריוט (Marriott) ו-INDIGO של IHG. שני המותגים "רוכבים" על הצמיחה המהירה של תעשיית מלונות הלייף סטייל ומיועדים למשוך לקוחות חדשים – ועם זאת, הם שונים מאוד בגישה שלהם.

EDITION הוא פרי יוזמה חדשה של מאריוט, אחת מרשתות בתי המלון המצליחות והמשפיעות, שפיתחה מטרייה שיווקית חזקה יחד עם המעצב איאן שרגר (Ian Schrager), הנחשב ל"אבא" של ענף מלונות הבוטיק / מלונות מעוצבים.

על פניו נראה שיתוף הפעולה כהתנגשות של פילוסופיות מנוגדות. אבל דווקא השוני בין העולמות של מאריוט ושרגר הופך את המעקב אחרי המותג למעניין במיוחד.

מאריוט נחשבת לרשת "צפויה", ואילו שרגר ידוע כמי שיוצר אך ורק מלונות ייחודיים. בסופו של יום, אם ישכילו ליצור מוצר מיוחד ומעוצב, שייהנה מרמת השירות הגבוהה של מאריוט – הדרך להצלחה סלולה.

במאריוט מכירים היטב את הנוסחה המנצחת של עיצוב ושירות (המופעלת במסעדות ובחנויות קונספט), ובמקביל מבינים שיש צורך לבדל את המותג ולהדגיש את הייחוד והערכים שלו.

מלון EDITION בחוף Waikiki בהוואי

מלון תחת המותג EDITION כבר נפתח בחוף Waikiki הקסום בהונולולו, בירת הוואי. התוכניות העתידיות מדברות על פתיחת מלונות באיסטנבול, ברצלונה, מקסיקו-סיטי ובנגקוק.

לא רק ההשקה איטית ושונה מהמקובל: גם אתר האינטרנט של המותג אינו דומה לאף אחד מהאתרים הרבים המציגים את המוצרים השונים של מאריוט. האתר מבוסס על קונספט של רישומים וסקיצות – ואין בו תמונות של המלון. אכן גישה שונה ובלתי רגילה בענף המלונאות.

אגב, מאריוט השיקה באחרונה מותג לייף סטייל חדש נוסף הנקרא Autograph, שלו יוקדש בקרוב פוסט נפרד.

מותג מבוסס – אבל לא ברור

בניגוד ל- EDITION הטרי, המותג INDIGO נוצר על ידי InterContinental Hotels Group לפני יותר משש שנים. המלון הראשון שנפתח באטלנטה, בירת מדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, נולד מתוך הרשת, ללא שיתוף פעולה עם מעצב מפורסם. כיום, עם יותר מ-35 בתי מלון, מדובר במותג מבוסס היטב, הקורץ ללקוחות אמידים ואלגנטיים.

מלון INDIGO בלונדון

בתי המלון של המותג פועלים כמלונות אורבאניים (בתוך ערים) וכן כמרכזי נופש. למרות שהמלונות תוכננו להציע לאורחים את "חוויית הבוטיק" – מספר קטן של חדרים, דגש על אמנות, מוסיקה, אלמנטים של תרבות מקומית ומרכזי ספא – דומה שהם הרבה יותר קונבנציונאליים לעומת EDITION, או מותגים אחרים שנסקרו כאן בהרחבה (כמו Andaz ו-Aloft).

החדרת המותג INDIGO לארה"ב נעשתה תחילה בערים פחות מרכזיות, כמו אטלנטה ונשוויל, בירת מדינת טנסי. אולם עד מהרה הוחלט להרחיב את המותג גם לערים גדולות ברחבי העולם, כמו ניו-יורק, לונדון וערים מרכזיות באסיה.

אגב, INDIGO משולב בתוך אתר האינטרנט של IHG, ללא שום ניסיון ליצור לו בידול משאר המותגים של הרשת.

הכלל של מלון בוטיק: אין כללים

שתי הגישות, של EDITION ושל INDIGO, שונות מאוד בתעשיית המלונאות. EDITION צפוי להתפתח במסגרת מדיניות החדרה איטית, יעשה שימוש ביתרונות "מכונת" השיווק המשומנת של מאריוט – אבל ישמור על בידול.

INDIGO כבר עשה דרך ארוכה, אבל עדיין לא לגמרי ברור לאיזה מותג לייף סטייל הוא התפתח. רק לזמן פתרונים.

שני המותגים מוכיחים שוב שלמעשה אין סטנדרטים אוניברסאליים או קריטריונים ברורים להגדרת המושג מלון לייף סטייל או מלון בוטיק (למרות שאתם מוזמנים להציץ בשני פוסטים שבהם ניסיתי להתמודד עם הסוגיה הזו – מה זה באמת מלון בוטיק – חלק ראשון, ומה זה באמת מלון בוטיק – חלק שני). בסופו של יום, רק האורחים הם אלה שיחליטו איזו חוויית אירוח וספא תגרום להם לשוב למלון.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: