דילוג לתוכן

מזון ומשקאות – מגמות העתיד

29/07/2015

בעידן שלנו אוכל זו חוויה – חלק מהאופן שבו תיירים חווים ביקור בעיר זרה או אנשי עסקים מרשימים זה את זה. הרשתות החברתיות מלאות בתמונות של מנות במסעדות, וכולנו משתפים זה את זה במה אכלנו ואיפה. בנוסף, היום מטיילים בעולם רוצים להרגיש שהם חווים את החוויה "המקומית" –מסתובבים היכן שהקהל המקומי מסתובב ואוכל את האוכל שהוא אוכל –  ולא אוכל של "תיירים".

מלונות רבים בארץ ובעולם נענו לאתגר ושינו את התייחסותם לתחום. חדרי האוכל של המלונות הפכו למסעדות שף, שתורמות לשיווק המלון, לחיזוק המותג ולמשיכת לקוחות. אם בעבר "מסעדת מלון" מסעדה שאף חובב מזון לא היה נכנס אליה, היום רבים מחשפים מהי המסעדה הטרנדית, החדשה או הטעימה ביותר – ולפי זה מחליטים באיזה מלון לישון.

Bluespoon restaurant, Andaz Amsterdam

Bluespoon restaurant, Andaz Amsterdam

ישנם הרבה סוגים של שיתופי פעולה בתחום הקולינריה במלונאות. נתאר כאן את הנפוצים ביותר:

 המלון מספק את החלל, השף מביא את החוויה : פעמים רבות ניתן לראות שפים או מותגי מסעדות מובילים שפותחים מסעדה משלהם בתוך מלון. שיתוף פעולה מסוג זה מאפשר לכל צד להצטיין במה שהוא הכי טוב בו. המלון מספק את המיקום ואת הלקוחות שלו, והשף או מותג המסעדות מביא מוניטין, שם, טרנדיות ועדכניות. אנו רואים זאת פעמים רבות בנוף המקומי והבינלאומי.

המסעדה של שף אמיר נאור במלון אלגרה בירושלים

המסעדה של שף אמיר נאור במלון אלגרה בירושלים

מלונאים שפותחים מסעדה במלונות שלהם:  בניית הקונספט של המסעדה מגיע מתוך הידע של המלונאים בתחום האירוח, שירות והבנת הקהל. המלון מפעיל את המסעדה בעצמו במקרה כזה.

מסעדנים שמרחיבים את תחום העיסוק שלהם לתחום המלונאות. מדובר במסעדנים שכבר בנו לעצמם שם ומותג, והם מתרחבים לתחום עיסוק נוסף. במקרה כזה המלון נשען על המיתוג של המסעדה, ולא להפך.

בכל שיתופי פעולה אלו, יש תלות הדדית בין המלון למסעדה. המסעדה נותנת שירות למלון ואורחיו, והמלון אחראי גם הוא על משיכה של אורחים שלנים בו למסעדה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לשמור על איזון ובידול-  לגרום לאורחים להרגיש שעם המעבר בין המסעדה למלון ולהיפך, הם עוברים בין עולמות תוכן שונים, עם מיתוג ובידול משלהם. אחרת אנחנו חוזרים למודל "חדר האוכל" של פעם, שבו שירותי המזון ומשקאות היו חלק מהמלון ולא תרמו מבחינת האווירה והחוויה.

מה עוד קורה?

מותו של שירות החדרים?

היום שירות החדרים במלון מתחרה בכל המסעדות שיש להם שירותי טייק אוויי באזור, וזו מלחמה שקשה מאוד לנצח בה. לכן, מלונות רבים אימצו את הססמא

   – If you can’t beat them – join them.

במקום לנסות להתחרות במעדנים שהאורחים יכולים להזמין מבחוץ, הרבה מלונות צמצמו מאוד את תפריט שירות החדרים שלהם, ובמקומ הם מפתחים שיטות לעזור ולהקל על האורחים את ההזמנה מבחוץ. באופן כזה, הם מרוויחים שביעות רצון של האורחים ועדיין מאפשרים הם לאכול אוכל מצוין בחדרם, בכל שעה שיחפצו.

מכונות ועמדות מזון אוטמטיות

אלו יכולות להיות מכונות לממכר כריכים, משקאות או פינוקים אחרים. המלון קונה את תכולת המכונות ממקורות חיצוניים. מאפשר לאורחים גישה נוחה לאוכל מגוון במשך כל שעות היום, ללא העלות המתווספת להעסקת צוות, מטבח וכו'.

מכונה למכירה של מוצרי יוקרה  במלון מונדריאן

מכונה למכירה של מוצרי יוקרה במלון מונדריאן

"בר" במקום מסעדה

מסעדת הלובי של פעם הגישה קפה ועוגה למי שרצה לבלות זמן במלון בלי להתחייב לארוחה במסעדה. היום, במלונות רבים אנחנו רואים עמדות "בר" מגוונות שמאפשרות לאורחים לרכוש בהם אוכל או שתייה ולשבת איתו בחללים הציבוריים של המלון. בתחום זה השמיים הם הגבול – ניתן לראות במלונות היום עמדות וברים של קפה, יוגורט, שוקולד, גלידה ועוד עוד….

ברים אלו מופעלים לרוב על ידי גורמים חיצוניים, ומאפשרים למלון להעניק לאורחים שירות מצטיין (אמנם בתחום צר יחסית) ולנכס את המיתוג הנלווה ל"מומחים" כאלו – מעניקים לאורח את ההרגשה ש"דאגנו להביא לו את הטוב ביותר". דמיינו למשל בר שוקולד המופעל על ידי מקס ברנר, או בר קפה שמופעל על ידי נספרסו.

בר במלון  GENERATOR

בר במלון
GENERATOR

כל מי שעוסק בתחום ידוע שבתחום המסעדנות קשה מאוד להרוויח. זה נכון במיוחד במלונאות. יחד עם זאת, מי שעושה זאת נכון וחכם יכול להרוויח לא רק רווח פיננסי אלא גם חוויה, אווירה ושירות נוסף לאורחים שיגרום להם לזכור את המלון שלנו לטובה.

No comments yet

כתיבת תגובה