Skip to content

מפואר, אבל פשוט

19/01/2010

אני כותבת די הרבה על סגנון חיים ומלונות בוטיק. הפוסט הזה יפתח סדרה חדשה של פוסטים שיעסקו במותגים חדשים שנוצרו על ידי רשתות בתי מלון בינלאומיות גדולות, כמו הייאט (Hyatt), הילטון (Hilton) וסטארווד (Starwood).

הטרנד הזה – השקת מותגים חדשים על ידי רשתות בינלאומיות – איננו חדש, אולם תפס תאוצה ניכרת לפני כארבע-חמש שנים. זה קרה כאשר הרשתות החלו להבין עד כמה הן נתפסות כמיושנות ו"עייפות". במקביל, התגברה התחרות בענף, והרשתות החלו לחוש

מלון Andaz בלונדון (מתוך אתר Andaz)

שחברות עצמאיות – ביניהן מורגנס (Morgans), וייסרוי (Viceroy) וקימפטון (Kimpton) – ומלונות בוטיק נוספים ומעוצבים כבר נושפים בעורפן.

לפני 10 שנים השיקה סטארווד את רשת מלונות הבוטיק W Brand בניו-יורק. הרשת אמנם זכתה להצלחה גדולה, אולם מאז השתנתה המציאות: מותגים רבים נוספו לתחרות, מותגים נוספים כבר בדרך – ועתה הצמיחה וההתפתחות של בתי מלון ממותגים כבר איננה ודאית.

עובדה שגם חברות בינלאומיות גדולות, הנהנות ממערכת הזמנות וממערכת שיווק מרשימות, מתקשות לשכנע יזמים או בעלים של בתי מלון להצטרף לרשתות הממותגות שלהן, הנחשבות לפחות מוכרות.

אפתח במותג Andaz של רשת הייאט. התרשמתי מדברים שאמר נשיא ומנכ"ל הייאט, מארק הופלמזיאן (Mark Hoplamazian), לפיהם אורחים רבים אמנם מעוניינים לשהות במלונות מתוחכמים ומעוצבים – אבל אינם רוצים בנופש "שתלטני". כלומר, הם מעדיפים מלון שמכבד את ההיסטוריה, התרבות, הארכיטקטורה של הבניינים הסמוכים ואת אופי השכונה שבה הוא ממוקם. בקיצור: מפואר אבל פשוט.

אני מסכימה: רבים מהאורחים מאסו בגימיקים, שחלק מהם נראים בלתי רלוונטיים – ולעתים אף גורמים לאי-נוחות. מדוע אורח צריך אמנות "מודרנית" מוזרה בחדר שלו במלון, בזמן שהוא בסך הכל רוצה לישון? איך בדיוק מסתדרת קיומה של מחיצת זכוכית מפוארת אבל שקופה בחדרי האמבט עם הרצון להתקלח בפרטיות?

השורה התחתונה: עיצוב מסוגנן, נוח ולא רשמי מדי, עם שירות אישי – זה מה שחשוב. איזה צירוף מקרים מעניין: פירושה של המילה Andaz בשפה ההינדית היא "סגנון אישי"… אם כן, ברשת הייאט לקחו מילה עתיקה והעניקו לה משמעות חדשה בדמות רשת קטנה ורעננה של בתי מלון.

המלון הראשון של הרשת נפתח ברחוב ליוורפול בלונדון. המלון הבא הוקם במערב הוליווד שבלוס-אנג'לס, ואחריו מלון בוול סטריט בניו-יורק, כאשר במהלך השנה הקרובה ייפתח בית מלון נוסף בשדרה החמישית בעיר. מלון נוסף יושק ב-1 בפברואר השנה בסאן-דייגו שבקליפורניה.

רשת Andaz משווקת את עצמה כמי שמציעה שירות אחר ושונה, למשל שירות מארח/ת אישי/ת בזמן הצ'ק-אין למלון: במקום להמתין בתור בדלפק הקבלה, הצ'ק-אין נעשה באמצעות טיפול אישי. מה עוד? מאפיינים משעשעים בחדרים – כמו למשל משהו שאני מאוד סקרנית לראות במו עיני: ארון מסתובב שניתן לשנות את הכיוון שלו – לחדר האמבט או למיטה.

אני מקווה שהייאט תצליח עם המותג החדש שלה. אחרי הכל, יש לה מוניטין מרשים בכל הנוגע למתן שירות. מי יודע? אולי בהייאט יחליטו יום אחד לחזור אלינו, לישראל – הפעם עם מותג של מלונות קטנים, מפוארים – ועם זאת פשוטים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: