Skip to content

מה זה באמת מלון בוטיק? (חלק שני)

29/04/2010

הסלבריטאים אוהבים אותו. מלון Viceroy בסנטה מוניקה (צילומים: אתר Viceroy)

בפוסט קודם ניסיתי להגדיר קווים מנחים לדמותו של מלון בוטיק. בפוסט הזה אנסה להמשיך ולנסח כללים למושג החמקמק הזה. ואולי, בעצם, כללים איננה המילה הנכונה כאשר דנים במלון בוטיק. מפני שלמעשה, הכלל היחיד הוא שאין כללים – יש רעיונות מקובלים.

• הגודל – מלון בוטיק איננו מלון גדול. בדרך כלל, מדובר ב-15 עד 50 חדרים, כאשר הרף העליון הוא 150 עד 200 חדרים.

• הקונספט – מלון בוטיק איננו מלון סטנדרטי. הסיסמה של רשת מלונות הולידיי אין (Holiday Inn) היא No Surprises – אין הפתעות. כלומר, מי שמגיע לאחד ממלונותיה יודע בדיוק מה יצפה לו שם, לטוב ולרע. שם המשחק של מלון בוטיק הוא More Surprises. כלומר, כמה שיותר הפתעות – יותר טוב. גם אם נכנסתם למלון בוטיק שהוא חלק מרשת – מיד תגלו ש"כאן לא מדברים סטנדרטית". נכון, אמנם מדובר ברשת, אבל כל מלון שונה וייחודי. למה? כי מי שמגיע למלון בוטיק מחפש בדיוק את זה: להיות מופתע, להרגיש שהוא נמצא במקום מיוחד.

• אינדיבידואלי – תת-סעיף בנקודה הקודמת הנוגעת לקונספט. מי שייכנס למלון בוטיק לא ימצא בו קזינו או אולם קונגרסים. אבל הוא יבין מיד להיכן נכנס: למקום שונה. אם תתארחו למשל, ב-Costes שבפריז, תגלו מלון בוטיק מקסים המפורסם בעיקר בחצר הפנימית היפה שלו, שבה אפשר ליהנות מקפה משובח וגם מהצלילים של ה-DJ המפורסם Stéphane Pompougnac. שיתוף הפעולה בין המלון לבין ה-DJ לא נעצר כאן: הפקה משותפת הולידה סדרת דיסקים הנושאת את שם המלון.

חדר אירוח במלון Viceroy בסנטה מוניקה

• ה-Feel – למלון בוטיק לא מגיעים במטרה לישון במיטה נוחה ולאכול ארוחת בוקר טובה. למלון בוטיק באים כדי ליהנות מחוויה כוללת, מחוויה מלונאית. למלון בוטיק יש סיפור לספר לאורחים שלו. יש לו תפיסה ועמדה ברורה – והוא יעביר אותה לאורחים שלו במהלך השהות שלהם.

• האוכל – בחלק גדול ממלונות הבוטיק תמצאו מסעדת עוגן טרנדית ויוקרתית. היא לא חייבת להיות בעלת דירוג של שלושה כוכבים מ-Michelin, אבל תהיה מסעדה נחשבת ומושכת קהל. זהו עוגן למוניטין: גם אם אורח הגיע למלון בוטיק רק כדי ליהנות ממטעמי המסעדה – בפעם הבאה הוא כבר יישאר ללון. דוגמא מצוינת לחיבור בין מסעדה מושכת קהל לבין מלון בוטיק מוצלח היא מסעדת Olives, הנמצאת בתוך מלון רשת W במנהטן שבניו-יורק.

• הגג – רוב מלונות הבוטיק עושים שימוש נבון בגג. זה יכול להיות בר מעוצב או בריכה – ובכל מקרה יהיה שם משהו שיהווה תוספת לחוויה הכוללת (המתעניינים בנושא גגות של מלונות בכלל, מוזמנים לפוסט שלם המוקדש לנושא).

• השירות – הספר המפורסם Chocolates on the Pillow Aren't Enough מסביר בהרחבה מדוע חלפו הימים שבהם השירות האישי במלון הסתכם בהנחת פיסת שוקולד על הכר במיטה. מרבית המלונות כבר לקחו את נושא השירות האישי כמה צעדים קדימה. ועדיין חלק מהם, גם כאלה בדרגת חמישה כוכבים, מופעלים כמו תחנת רכבת: אורחים נכנסים, יוצאים – ומאוד יכול להיות שבמשך ימי שהותם אף אחד לא ישאל לשלומם, או יתעניין אם חסר להם דבר מה.

במלון בוטיק – שירות אישי הוא מרכיב מרכזי. במלון בוטיק, שהוא כאמור אינטימי וקטן יותר ממלון רגיל, שמים דגש על היחס לאורח: אנשי הצוות מסתובבים כל הזמן בין האורחים, מברכים אותם לשלום ומתעניינים ללא הרף במה ניתן לשרת אותם ולהוסיף לחוויה שלהם.

• הפרטים – כמו השירות האישי, גם תשומת לב לפרטים קטנים עומדת בבסיס התפיסה של מלון בוטיק. הגעתם למלון רגיל והחדר שלכם עדיין לא מוכן? פקיד הקבלה יפנה אתכם לישיבה בלובי. במלון בוטיק אפילו זמן ההמתנה נושא אופי שונה: האורח יקבל משקה על חשבון הבית, ואיש צוות ילווה אותו לפינת המתנה מעוצבת שהושקעה בה מחשבה מקדימה. למשל, ספה נוחה שלצידה ניצבת ספרייה קטנה, שם יוכל האורח להעביר את הזמן בעיון בספרים או במגזינים.

• הגישה – למלון בוטיק יש אוריינטציה ללייף סטייל. למשל, שיתוף פעולה עם מעצבים ידועים כמו פיירו ליסוני, או ג'ורג'יו ארמני; חיבור לאופנה, או קונוטציה קולינרית.

הספרייה בלובי מלון Viceroy בסנטה מוניקה

• טרנדי – גם אם מדובר ברשת, מלון בוטיק שואב את עוצמתו מעולם הטרנדים. בחדר האירוח יהיה מעמד ל-MP3 או לאייפוד, למטה בחדר האוכל יוגש אוכל אורגני, ובלובי יסתובבו אורחים שבעיניים שלהם יהיה כתוב "כיף". מכאן, לא מפתיע לגלות שמלונות בוטיק חביבים במיוחד על סלבריטאים. כך, למשל, מלונותיה של רשת Viceroy בסנטה-מוניקה ופאלם ספרינגס שבארה"ב (ובמהלך 2011 גם בבוורלי-הילס) גדושים תמיד בידוענים למיניהם.

• המחיר – כן, מלון בוטיק הוא מלון יקר. כמה יקר? בדרך כלל בין 20 עד 40 אחוז יותר בהשוואה למלון רגיל בדרגה מקבילה. למה? כי ההשקעה הנדרשת בהקמת מלון בוטיק והוצאות התפעול שלו גבוהות הרבה יותר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: