Skip to content

דברים קטנים – הבדל גדול

14/07/2010

מזון הוא פלטפורמה מצוינת כדי ליצור ייחודיות ולהעצים את חוויית האירוח בבית
מלון. סלסילת פירות משעממת בחדר ואספרסו שגרתי בלובי? אפשר גם אחרת

ארוחת בוקר במלון Palm Whispers באוסטרליה (צילומים: Palm Whispers Hotel ומלון שיזן)

אני כותבת הרבה על בתי מלון המעניקים לאורחים שלהם ערך מוסף לחוויית האירוח, באמצעות מרכזי ספא, חדרים נוחים ושירות אישי.

כך, למשל, אחד מהפוסטים האחרונים, הסטייל של מלון הלייף סטייל, עסק ביוקרה ובפינוק הנובעים מייחודיות ומדגש על הפרטים הקטנים – ולא רק מעיצוב מהודר או סט חרסינה יוקרתי לתה.

באחרונה סיפרה לי ידידתי הטובה סוזי וויסטמן, סוכנת נסיעות העובדת בעיקר עם לקוחות אמידים, על חוויית אירוח שלה ושל בתה בבית מלון בפלורידה שבארה"ב. יותר מהכל הרשים את שתיהן שירות פשוט אבל נעים במיוחד: עוגיות וחלב חם שציפו להן בשעת ערב מאוחרת בחדר. המחווה השירותית הפשוטה הזו עשתה עבורן את ההבדל – וגם הביאה להחלטה חשובה: למלון הזה אנחנו נחזור.

האופרה נבוקו, שהועלתה על ידי האופרה הישראלית למרגלות המצדה בחודש שעבר, הייתה גם הזדמנות למלונאים באזור ים-המלח: תצוגת יכולת לאורחים חשובים מישראל ומחו"ל.

ההפקה המרכזית הייתה, כאמור, למרגלות המצדה. לכן, המלונאים התרכזו מצידם בהפקה מסוג אחר: הפתעות קולינריות, ואירועים שסבבו סביב מזון משובח ושירותי ספא. זו הייתה הדרך שבה בחרו ל"כיבוש" היעד הפוטנציאלי: אורחים שירצו לשוב בעתיד לאותו מלון.

במילים אחרות, במקום המתקנים המפנקים שאותם חווה קהל צרכני האופרה במקומות אחרים בעולם, ניתן להם במקרה הזה משהו אחר: חוויית שירות מפנקת.

מלון שיזן בהרצליה

שירותי מזון יכולים לשמש כפלטפורמה מצוינת כדי ליצור "את ההבדל". הם ניתנים לשינויים ולגיוון רב, בהתאם לטעמם של האורחים ולעונות השנה. דוגמאות? בבקשה:

1. חטיפי אנרגיה ובקבוקי מים מינרלים קטנים בלובי המלון, הממתינים לאורחים היוצאים לריצת כושר.

2. קוקטייל קבלת פנים בעת הצ'ק-אין למלון: פירות טריים סחוטים או שייק פירות מרענן בשעות היום, ומשקה שוקולד (חום או לבן) סמיך וחם בשעות הערב.

3. במקום להסתפק בסלסילת הפירות השגרתית בחדר האירוח, ניתן להציב לידה קאפקייקס במבחר טעמים, או תותים הטבולים בשוקולד (אגב, נראה שקאפקייקס הם הטרנד הלוהט החדש בבתי מלון).

4. קפה בלובי? אספרסו וקפה פילטר זה נחמד, אבל לא מספיק: 15 טעמים שונים הם מבחר שמשביח את חוויית הפינוק.

5. צ'ורוס (סופגנייה ארוכה דרום-אמריקאית) עם חמישה סוגי מטבלים.

6. אפשרויות אורגניות למקפידים על סוג המזון הזה, כמו למשל ביצים אורגניות לארוחת הבוקר.

7. לשעות הערב: עוגיות חלב ושוקולד, או גלידת פירות ושמנת.

8. מארז אוכל קטן לאורחים היוצאים לטיול, הכולל גם חטיף לילדים.

מלון שיזן בהרצליה

9. לשעות הלילה (בתשלום): סנגריה (פונץ' יין קר) וטאפאס; ופופקורן לילדים.

10. לאורח יש יום הולדת? זה הזמן לעוגה קטנה וחגיגית.

נכון: לא תמיד קל לחשוב על רעיונות חדשים, בעיקר בתקופה שבה האווירה הכללית היא של הידוק החגורה וקיצוץ בעלויות. במקום לפתח קונספט חדש, קיימת נטייה לבדוק את המתחרים ולהעתיק את מה שהם מציעים.

אבל אפשר גם אחרת: ראו ,למשל, מה מציעים מלונות קימפטון לאורחים שלהם. חידושים יכולים להניב תוצאות טובות ולהוביל לשורה התחתונה: אורח שאומר – לכאן אני אחזור. והמפתח להצלחה כזו הוא הגישה – שמבדילה בין "סתם" בית מלון נחמד לבין בית מלון היוצר עבור אורחיו חוויה של ממש.

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: