Skip to content

שינקין הוטל: מרעיון למלון תוך חצי שנה

02/07/2013
Image

חזית מלון הבוטיק שינקין הוטל. מיקום פריים בלב האורבני של תל אביב

בתקופת החגים שנה שעברה, נכנסו למשרדי שני יזמים צעירים – אורן פסקל וגיא ברטל, וסיפרו לי על מבנה נהדר, במיקום פריים בשכונת שינקין, בו הם רוצים לפתוח מלון תוך חצי שנה בלבד. בכתבה זו אספר לכם על התהליך המאתגר של פתיחת מלון הבוטיק הכי חדש בתל אביב: "הוטל שנקין", שבו לקחתי חלק משלב בניית הקונספט והחשיבה האסטרטגית ועד להצטיידות בהתאם לקונספט שנבחר ופתיחת המלון לשיכון האורחים הראשונים לפני כחודשיים.

התחלנו את התהליך בפגישות בבתי קפה, בסוף יום העבודה, לרוב ביהודה מכבי בתל אביב. בפגישות brainstorming אלו חיפשנו את הקונספט שילווה את המלון, את הדרך לעשות משהו באמת חדש וייחודי בתחום המלונות בישראל. הבנתי שיש צורך במיצוב מוקפד שיבדל את המלון מטרנד מלונות הבוטיק הקיים בעיר. החוזקות של המוצר : המיקום והאופי של היזמים.

Image

הלוגו של שינקין הוטל: נראה כמו חותמת בסגנון רטרו. תזכורת לימים שבהם תקשורת בין אישית לא נעשתה באמצעות מחשב

המיקום של המלון, בסמוך לרחוב שנקין הוא כמובן אחד מיתרונותיו הבולטים : מדובר בלב האורבני והתוסס של העיר. השכונה מלאה בפנינים אדריכליות, ושוקקת גם ביום (מסעדות, בתי קפה ואזורי מסחר) וגם בלילה. חיפשנו גם מקורות השראה מחו"ל. נזכרתי במלונות כגון קזה קמפר בברלין (בקרוב מאוד אעלה כתבה על מלון זה בבלוג שלי בXNET) ורשת chic & basic הספרדית (אותה הזכרתי בניוזלטר של חודש מרץ), שמצליחים להעביר את התחושה האורבנית, צעירה וקולית של העיר.

מתוך כך המלצתי מאוד לקחת בעלות על המותג "שינקין", ולכן זהו גם שם המלון. המילה "שינקין" כוללת בתוכה מגוון ערכים הקשורים לתרבות אורבניות, צעירה ואופנתית: כולם ערכים שרצינו לנכס למלון החדש שבדרך. כיון שזהו גם המלון הראשון הנפתח בשכונה (פרוייקטים נוספים בדרך), היה חשוב לנו גם לשמר את הראשוניות.

היזמים, צעירים "קוליים" אמיתייים, בעלי נסיון בתחום הברים והמועדונים, רצו, בצדק, מלון שייצג אותם ואת קהל היעד שלהם : צעיר ואורבני.  לכן, היה לי ברור שזה הקונספט שאיתו אנחנו הולכים קדימה, וחיפשנו איך לתרגם את הקונספט הלכה למעשה.
יצרנו אמנות חדשנית  – כיתוב על הקירות באותיות מגוונות ומדליקות בחדרים ובאזורים הציבוריים כאשר הדגש הוא הפתעה, חוסר סימטריה וחוש הומור, המועברים על ידי שימוש בפונטים, גדלים וצבעים שונים. הכיתוב יוצר תחושה של "שיחה" – האורח מרגיש שמדברים ומתקשרים איתו בכל עת. עיצבנו גם לוגו למלון, בצורה של חותמת בסגנון רטרו, הקשורה גם היא בתודעה בתקשורת בין אישית ולא ממוחשבת, תזכורת לכך שעד לא מזמן אנשים נהגו לשלוח מכתבים ולהעביר מסמכים מיד ליד.

Image

דוגמא לקוסנפסט של כיתוב על הקירות. חוסר סימטריה וחומרים מגוונים שיוצרים הפתעה ופניה לחוש ההומור.

את הקונספט הזה פיתחנו בפגישות "שולחן עגול" יחד עם היזמים, משרד אדריכלים עומר לייכטר, וחברת המיתוג של חברי הטוב אלון דרעי , אותו צירפתי לפרוייקט. המטרה היתה ליצור מותג המדבר בשפה אחידה: החל מהעיצוב עצמו, האמנות על הקירות ושילוט ההכוונה שיוצרים דיאלוג עם הלקוח, ועד ללוגו, לאתר אינטרנט, ברושור ואפילו כרטיסי ביקור. דאגנו שגם הצוות יתאים לרוח המותג: גייסנו צוות צעיר, שעבר הדרכה ומציע שירות מחויך, קשוב, ודינמי, שתמיד שופע בהמלצות על איך לחוות את תל אביב ה"אמיתית" שרק המקומיים מכירים.

Image

לובי המלון. עיצוב אקלקטי, מגוון וצעיר שאינו לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי.

מבנה המלון עצמו תוכנן בשיטת ה"סנדוויץ" : בקומת הכניסה ישנו מספר אזורי ישיבה: אזור פנימי עם מגזינים בקרבת הקבלה ופאטיו מקסים בגינת המלון, בו ישנה פינת קפה וכיבוד קל הפועלת 24/7. בימי החורף אזור זה מקורה בקירות זכוכית להמשך חווית החוץ. בגג המלון ישנו לאונג' נוסף, ועליו גאוות המלון – אזור chillout מעוצב עם נוף נהדר של גגות העיר. על הגג ניתן להרגע עם משקה, להפגש עם חברים או להשתזף. ניתן גם להנות ממקלחת מרעננת.

Image

המרפסת המעוצבת בגג המלון. אזור chillout למפגש, עבודה או להרגע ולהשתזף, עם תצפית על גגות העיר

 בשני אזורים ציבוריים אלו, בגג ובחצר, המלצתי ליצור אפשרות לשלל קהלים בשעות שונות. מדובר למעשה בחלל ציבורי מסוג חדש במלונות שאני מאמינה שיתפוס תאוצה במלונות רבים נוספים: social lounge. במקום ביזנס לאונג' לעבודה, לובי למפגש וכו', מלונות היום נוטים לאחד את החללים הציבוריים ולאפשר שלל שימושים המשלבים את עולם העסקים ועולם הפנאי. היום, גם מי שנמצא בנסיעת עסקים רוצה להרגיש את העיר בה הוא נמצא, להיות מוקף בעיצוב מעורר השראה, ולחוות אינטראקציות חברתיות שחורגות משעות העבודה. הsocial lounge הינו דרך מצוינת להציע לאורחים במלון לשלב את העולם העסקי עם עולם הפנאי  – דרך כייפית ליצור מקום חברתי, המיועד לנטוורקטינג אבל עדיין מצויד בכל השירותים והטכנולוגיות שמאפשרים לקהל העסקי להרגיש בבית ולעבוד. מטעמים אלו גם אין במלון שירות חדרים. הרעיון הוא לעודד את האורח לצאת החוצה, ולחוות את העיר ולהפגש עם אחרים: כאמור קפה ומשהו קטן ליד ניתן להשיג בלאונג' בחצר בכל שעות היום, והצוות ישמח להמליץ על מקומות עדכניים שיתאימו לכל מטרה ותקציב. בין הלאונג' בקומת הקרקע והגג המעוצב ישנם 4 קומות של חדרי אירוח, עם 30 חדרים בגדלים שונים.

Image

חדר במלון. מאפשר לאורחים להרגיש כתושבים ב"מדינת תל אביב" לכמה ימים

"שינקין הוטל" מאפשר לאורחיו להרגיש  את אווירת שינקין הייחודית – אופנתית, צעירה ואומנותית , מחויכת וללא התנשאות. הצוות, העיצוב והמיתוג נועדו כולם להשיג מטרה זו. ההשקה המוצלחת של המלון בחודשים האחרונים מראה שהמלון אכן מתקבל כמשהו חדש וייחודי בנוף המקומי. קהל היעד הינו בעיקר תיירים, אנשי עסקים או ישראלים שרוצים להרגיש כתושבים אמיתיים ב"מדינת תל אביב" לכמה ימים.

את התמונות הנהדרות בכתבה זו צילם אסף פינצ'וק.
מוזמנים לקרוא עוד על המלון בכתבה שפורסמה באתר תלאביבינט ובוואלה.

One Comment leave one →
  1. איריס permalink
    21/07/2013 13:44

    רונית, העיצוב של המלון מקסים. לא שגרתי ומאוד מיוחד.
    רציתי לשאול לגבי האותיות האי סימטריות שעל הקיר (לדוגמא – YOU ARE HERE), היכן אני יכולה להשיג
    אותיות כאלה? אני רוצה להשיג בצבע ולהרכיב משפט בעל 3 מילים. אשמח אם תוכלי לכוון אותי. איריס

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: