Skip to content

מה יותר חשוב – פייסבוק או טריפ אדוויזר?

15/08/2010

כמי שעוסקת בשיווק של בתי מלון, כבר לפני שנים רבות הבנתי – אם כי אולי לא הערכתי נכון את העוצמה – שהאינטרנט עומד לשנות לחלוטין את השפה התקשורתית בעולם המלונאות והספא.

מרתק להיווכח כיצד התפתחו בשנים האחרונות אפשרויות רבות חדשות: אתרים, מנועי חיפוש ואפליקציות מכירה און-ליין; וגם רשתות חברתיות ממוקדות, כמו טריפ אדוויזר (TripAdvisor) או כלליות כמו פייסבוק (Facebook) ויוטיוב (YouTube).

תחומי התיירות והמלונאות דומיננטיים מאוד ברשתות חברתיות ובזירת הווב 2.0. התמזל מזלי להתיידד עם מספר אנשים נפלאים העוסקים בתחום התוכן והשיווק באינטרנט. הם סייעו לי רבות במסגרת תפקידי כסמנכ"לית השיווק והמכירות של מלונות טמרס (Tamares) – ולא רק בבניית האתרים השונים של הרשת: במהלך העבודה המשותפת למדתי מהם רבות על תחום האינטרנט (ובתמורה הם למדו להכיר את תחום התיירות ואת תעשיית המלונאות).

שיווק ומכירות הן עבודה שלעולם לא נגמרת. אין כמעט גבול למה שניתן לעשות בתחום כדי לייצר הכנסות; ובדרך נבונה – גם רווחים. עם פיתוח הפעילויות של רשת תמרס בתחום המסחר האלקטרוני, שכרנו אנשי תוכן וגם ספקים חיצוניים בתחומי הטכנולוגיה וה-SEO. בשורה התחתונה, ערוצי המדיה החדשה דורשים תשומת לב מלאה ושוטפת וגם גישה ממוקדת מטרה – כדי להשיג את הלקוחות המתאימים למוצרים השונים.

תזכורת: אני עוזבת את טמרס לטובת הקמת חברה פרטית: קופלנד – ייעוץ מלונאות בע"מ, שתיפתח בתחילת חודש אוקטובר הקרוב.

התמונה הזוכה של מוטי סטפק ונירו טאוב (צילום: מוטי סטפק ונירו טאוב)

קמפיין מוצלח הזניק את המכירות

אני מודה: נדהמתי מהתוצאות של קמפיין טמרס בפייסבוק בחודש האחרון. קיבלנו למעלה מ-5,000 לייקים (הדרך הפייסבוקית לומר "אהבתי") בתוך חודש וחצי, במסגרת תחרות לאירוח חינם במלון דניאל בין כל מי ששלח אלינו תמונה מיוחדת עם המסר "דניאל – תעשה לי חופש".

הפתיעה אותי לא פחות העובדה שלא רק בני נוער וצעירים הגיבו לקמפיין: רוב הלייקים הגיעו דווקא מנשים בגילאי 31 עד 41. בעקבות הקמפיין המוצלח נרשמו חברים חדשים רבים למועדון הלקוחות של הרשת – ונתוני המכירות עלו בהתאם. בית מלון הוא מוצר שכולו חוויה – וכך גם פייסבוק בעולם של היום.

כדאי לזכור: אנחנו בעסק של הכנסות ורווחים. מעריצים, חברים, לייקים והקלקות הם חשובים מאוד – כל עוד אנחנו יודעים כיצד לתרגם אותם לדולרים. החדשות הטובות הן שמבחינת חישוב של עלות-תועלת, המדיה החדשה עולה על המדיה הישנה ואף ניתנת למדידה קלה ויעילה. נכון לעכשיו, הפרסום בפייסבוק עולה למפרסם פחות כסף עבור כל הקלקה לעומת הפרסום ב-Google, ומי יודע מה יקרה בעתיד.

למרות זאת, אני מאמינה שרשתות חברתיות ממוקדות תיירות, כמו טריפ אדוויזר, הן עדיין חשובות יותר מההיבט של שיפור מוצר. אתר טריפ אדוויזר עוסק בתיירות ובבתי מלון, ומרכז גולשים המחפשים יעד מעניין ובית מלון טוב לצורך חופשה. כמלונאים, ניתנת לנו כאן האפשרות לעקוב אחרי התגובות והפידבקים של הגולשים ששהו במלונות שלנו – ולהכיר אפשרויות לשיפור המוצרים השונים.

בסופו של יום, אסור לשכוח: חווית האירוח במלון היא אמצעי המכירה המרכזי והחשוב, ולא בהכרח המחיר או פעילויות קידום המכירות (שחלקן או רובן מוצעות גם על ידי המתחרים). לכן, טריפ אדוויזר ואתרים אחרים מסוגו מהווים פלטפורמה מצוינת המחייבת אותנו להיות שונים וייחודיים, ולא להסתפק ב"מלחמת מחירים".

גם פייסבוק מהווה במה מצוינת לפעילות ממוקדת – לא רק כדי לתקשר, אל גם כדי לקדם את האתרים שלנו במנועי חיפוש.

הנה דוגמאות כיצד שני ענקי האינטרנט משתפים פעולה:

http://technorati.com/lifestyle/travel/article/tripadvisor-and-facebook-get-friendly/

http://travel.usatoday.com/destinations/dispatches/post/2010/06/tripadvisor-taps-facebook-friends-for-advice/96568/1

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: