Skip to content

אז איך (באמת) משווקים ספא?

04/11/2009

אחד מהכלים השיווקים החזקים ביותר של מרכז ספא הוא "מכירה מקדימה" של השירות, המוצרים והפעילויות שלו: חוויית מסאז' מפנק, יום כיף הכולל גם ארוחת בוקר או צהריים, סדנת הדרכה, או שהיית לילה במלון הספא.

למה אני מתכוונת ב"מכירה מקדימה"? חברות שיווק רבות מנסות לשווק ולמכור לכם מרכזי ספא באמצעות אתרי האינטרנט שלהן – אבל אף אחת מהן לא מספקת פלטפורמה בסטנדרט גבוה, כזו שתאפשר לכל ספא "להשוויץ" קצת. בדרך כלל, אתר כזה נראה כמו תפריט במסעדה מוזנחת, או כמו רשימת מכולת. במילים אחרות: קצת זול וקמצני.

במשך שנים זהו המסר שאני מעבירה לקולגות שלי בתחום המלונאות והנופש: חובבי ספא רוצים משהו מעבר לחוויה עצמה, הכוללת את ההגעה למקום, המסאז' המשחרר ורכישת המוצרים והמתנות. הם מעוניינים ב"חוויה מקדימה" – חוויה שאמורה להתחיל עוד באינטרנט: החיפוש אחרי הספא המתאים להם. הם רוצים מראה והרגשה כללית מרשימים. ואין זה משנה אם מדובר באתר של מרכז ספא ספציפי, בפורטל כללי או באתרים אחרים המציעים מידע על אתרי נופש.

אז איך מנצלים את הטכנולוגיה לשיווק טוב יותר? מתחילים בעיצוב האתר, דרך אופטימיזציה של החיפוש (כדי שכל אחד יוכל למצוא את מה שבאמת מתאים לו), שימוש ברשתות חברתיות, והחשוב ביותר – אפשרות לבצע הזמנה און-ליין לא רק לחדרי מלון, אלא גם לטיפולים במרכזי ספא.

בעלי ומנהלי מרכזי ספא מעדיפים לקבל הזמנות היישר למערכת ההזמנות שלהם, ולא באמצעות גורם שלישי, כמו מרכז הזמנות טלפוני (Call Center). מאחורי התפיסה הזו עומדת ההבנה ששירותים ומוצרים של מרכזי ספא דורשים הסברים מדויקים ופרטניים. מרכז ספא שולט על המידע באתר האינטרנט שלו – אבל לא על המידע של אנשי המוקד הטלפוני. לכן, שאלות חשובות של לקוח פוטנציאלי עלולות "ללכת לאיבוד" במרכז טלפוני כזה. אז  אתר אינטרנט מפורט ומדויק – חשוב ונכון. מרכז טלפוני – לא בתחום הזה.

נדלג כמעט לסוף התהליך: כאשר צרכני ספא נחשפים לפרטים של כמה וכמה מרכזי ספא – כיצד הם יכולים להשוות בין השירותים והמחירים? זו בדיוק הנקודה שכל מרכז ספא יכול וצריך לנצל כדי להיות קריאטיבי וחדשני – ולהתבלט מול המתחרים.

העצות הטובות של סוזי

את הבלוג כותבת סוזי אליס, המייסדת והנשיאה של SpaFinder – אתר אינטרנט המוקדש למרכזי ספא. זהו הפורטל הגדול ביותר בתחום, המספק לא רק מידע מקיף על הסוגים השונים של מרכזי ספא, אלא נחשב גם לקמעונאי (ספק) שוברי ספא הגדול ביותר. בנוסף, האתר מאפשר לצרכנים להירשם און-ליין לשירותי ספא שונים, רכישת מוצרים ומתנות ועוד.

נפגשתי בעבר עם מנכ"ל SpaFinder, פיטר אליס, ושוחחתי עמו על שוק מרכזי הספא בישראל, תחום שבו אני עוסקת מזה למעלה מ-15 שנה. הפורטל שלהם, הסביר לי אליס, יצר למעשה פלטפורמה שיווקית ענקית לאלפי מרכזי ספא ברחבי העולם.

השורה התחתונה: המהלך השיווקי הנכון הוא להקים איגוד של מרכזי ספא. איגוד כזה יעניק אישורים לחברים בו, מעין תו תקן, שיתבסס על קריטריונים ברורים. כך הצרכנים יוכלו לדעת שבחירה באחד ממרכזי הספא החברים באיגוד – משמעותה מקום נופש ברמה גבוהה. ואילו מנהלי מרכזי ספא יזכו בכלי שיווקי המעניק להם חותמת איכות.

הטרנד הלוהט: ספא "ירוק"

עשיתי לי מנהג של קבע לפני כל נסיעה לחו"ל: לבדוק אילו מרכזי ספא חדשים נפתחו, או עומדים להיפתח, ולעשות מאמץ לבקר בהם. מבחר מרכזי ומלונות הספא בחו"ל הוא כמעט אינסופי: ישנם מרכזים עירוניים, כאלה המתמחים בקוסמטיקה, בכושר, ולא מעט הממוקמים באתרי נופש, בפרברים ובאזורי הכפר.

הטרנד האחרון בתחום הוא מרכז ספא "ירוק" – מקום שבעליו מזהה הזדמנות עסקית המשלבת שמירה על הסביבה, ומציע מוצרי ספא אורגניים (שמנים, קרמים ומוצרי ניקיון), ומזון אורגני, בדרך כלל על טהרת התוצרת של החוות הסמוכות.

אז הנה המלצה חמה על GSN – אתר אמריקאי נהדר המאגד רשימת מרכזי ספא ירוקים ברחבי העולם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: