פריחה של מלונות חדשים באמסטרדם
וודאי לא אחדש לכם אם אספר שאמסטרדם כבר שנים מהווה יעד תיירותי מועדף. העושר התרבותי והקולינרי יחד עם העובדה שהעיר קטנה באופן מפתיע, קל להתמצא בה והיא פונה למגוון גדול של טעמים ואוכלוסיות, הופכים אותה לפופלרית במיוחד. אז איך נסביר את העובדה שדווקא עכשיו יש בעיר פריחה של מלונות חדשים? קשה לבודד גורם או הסבר אחד לתופעה. בכתבה זו נציג לכם כמה מלונות חדשים ונהדרים (אחד רק בתכנון), שלכאורה אין להם הרבה במשותף: אחד מהם מלון בוטיק סופר מעוצב וממותג, השני מלון סטודנטים שפונה לקהל עם תקציב מוגבל, והשלישי הוא הודעה על כך שרשת W המוכרת עתידה לפתוח מלון חדש בעיר. אז מה בכל זאת החיבור בינהם? שלושתם פונים באופן מוצהר לדור ה Y : מותג עם חוש הומור שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, עיצוב מושקע ותדמית "היפסטרית". אך למעשה, שלושת המלונות האלו פונים לאורחים מכל הגילאים, כולל לאנשי עסקים המגיעים לעיר זרה וכבר לא מעוניינים לשהות במלון רשתי גנרי. היום אורחים ממגזרים רבים מעוניינים להכיר את "העיר האמיתית", להרגיש שהם מתחככים בקהל מקומי והולכים לאכול ולשתות במקומות הנכונים. זו ההבטחה המשותפת לכל המלונות האלו, כל אחד במסגרת התקציב והקהל המיוחד לו – ההבטחה שאם רק תבחר במלון שלנו, אנחנו כבר נוודא שתהיה חלק מה"סצנה".
מלון סיר אלברט ממוקם במבנה שהיה בעבר מפעל יהלומים, סמוך לגלריות, בוטיקים וברים של אזור דה פיפ האופנתי. סיפור המלון בנוי סביב דמותו הבדיונית של סר אלברט, האריסטוקרט המודרני, שלכאורה מזמין את האורחים להתארח בבית האחוזה שלו. עיצוב הפנים של המלון הוא בסגנון שקשה מאוד להשגה –לוק ייחודי וקוהרנטי, אך כזה שלכאורה נסמך על אוסף פריטים שאסף סר אלברט בטיוליו הרבים ברחבי הגלובוס במשך השנים. העיצוב כולל ריהוט איטלקי יחד עם אמנות הולנדית ושילוב של פריטים רבים מעניינים נוספים.
במלון מסעדת סושי מצוינת וגם בר שמושך אליו את הצעירים היפים של העיר. עיצוב המלון שם דגש רב על חללים פתוחים שבהם אפשר לראות ולהראות. אורחים שיושבים במסעדת המלון או בלאונג'-ספריה בקומת הקרקע, יכולים דרך פתחים רחבים וחלונות זכוכית לראות אחד את השני, וגם את הרחוב בחוץ עם תנועת הולכי הרגל והאופניים. קומת הכניסה של המלון מחוברת מאוד לרחוב ולהתרחשות מחוץ למלון ומטשטשת את הגבולות בין פנים וחוץ.
הזוית הישראלית: המלון הכל-כך קוסמופוליטי הזה הוא בבעלתו של היזם לירן ויצמן, בעלים של קבוצת המלונות המצליחה ביותר בגרמניה. המלון תוכנן על ידי משרד האדריכלות התל אביבי ברנוביץ קרוננברג, ועל המסעדה האסיאתית המצוינת במלון שמושכת מקומיים רבים ולא רק תיירים, אחראי יוסי אליהו.
שמו של המלון מתאר את קהל היעד שהגדיר לעצמו – סטודנטים זרים שבאים ללימודים באמסטרדם, מכל רחבי העולם. המלון מציע מחירים מיוחדים לשהיות ארוכות ובינוניות, ויש בו את כל מה שצריך בשביל לנהל חיים סטודנטיאליים כהלכה: חדרים פשוטים ונקיים אך מעוצבים בתחכום, פינות ישיבה ועבודה רבות ונוחות, אינטרנט אלחוטי בעל רוחב פס מרשים, מטבחים לשימוש האורחים, קפה-ביסטרו שפתוח במשך כל שעות היום, ואפילו ארועים חברתיים שונים שמאפשרים לאורחים שמגיעים לעיר זרה להכיר חברים חדשים. למעשה, רוב אורחי המלון אינם סטודנטים, אלא תיירים ואף אנשי עסקים שמגיעים לעיר, ומזהים את היתרונות הגדולים שמציע המלון – עיצוב נעים ומלא שיק, אזורים ציבוריים מרווחים יותר מאלו שניתן למצוא במרבית המלונות, כולל פינות העבודה המאובזרות, מחיר הוגן במיוחד וקרבה לתחבורה ציבורית שמגיע למרכז העיר בתדירות גבוהה במשך 24 שעות.
W Amsterdam
המלון מתוכנן להיפתח בסתיו 2015, במיקום מצוין בלב העיר – בכיכר דאם, מאחורי הארמון המלכותי ומרחק הליכה קצרצר מאזור התעלות הכולל מסעדות שוקקות, ברים וחיי לילה סוערים.
מדובר במלון לא קטן, עם 169 חדרים, 10 סוויטות וסוויטת
"EXTREME WOW"
אחת (כנראה סוויטה נשיאותית בשפה הייחודית של המותג…). בנוסף יהיה לאונג' גדול לאורחים בגג המלון, מסעדה ובר עם תצפית לכיכר דם ולאורות העיר. בהתאם לפילוסופיה של W, השירות במלון יהיה בסגנון Whatever/Whenever® : התחייבות לספק לאורחים מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים את זה, כל עוד זה חוקי. כמו כן ינסה המלון החדש לספק טעימות מכל מה שחם ואופנתי, בתחום העיצוב, אופנה ומוזיקה, והארועים במלון יפנו לאורחים וכן למובילי דעה מקומיים.