Skip to content

מלונות סמארט : סיפורם של מלונות שהתפתחו לרשת קטנה וחכמה

17/12/2013

אחד העקרונות הבסיסיים במנהל עסקים הוא עקרון היתרון לגודל. מדובר ברעיון פשוט הטוען שחברה גדולה נהנית ממבנה עלויות יעיל יותר לעומת קטנה: התקורה ליחידה יורדת, ועמדת המיקוח של הארגון מול לקוחות, ספקים ובעלי עניין משתפרת.
אמנם יש כמות מינימלית של חדרים שהופכת מלון לרווחי, אך גם מלון של 30-40 חדרים יכול להרוויח אם הוא מנוהל בצורה חכמה. לעומת זאת, מלונת המאורגנים ברשת יכולים לחלוק עלויות כגון הנהלה, עלויות שיווק, מכירות, אספקה ועוד, וכך לייעל את הפעילות של כל אחד מהמלונות ברשת. אך למלון שהוא חלק מרשת יש גם חסרונות – לקוחות רבים נמשכים היום דווקא לתחושה של הייחודיות, של מלון שמעניק חוויה שלא יוכלו למצוא בכל מקום אחר. אחד האתגרים של התחום הוא מציאת האיזון בין שני עקרונות אלו : שמירה על הייחודיות, שמעניקה יתרון שיווקי, והיתרון לגודל, שמעניק יתרון עסקי.

התמזל מזלי לעבוד עם משפחת אזולאי, שבנו את ההצלחה שלהם בעולם התיירות בעצמם ולאט לאט. העסקים שלהם, שנודעו בעבר בשם מלונות איילה, כוללים מספר מבנים ומלונות (בירושלים בעיקר):  מלון מונטיפיורי בירושלים, ג'רוזלם אין, מלון רמון במצפה רמון ופתיחה נוספת צפויה בקרוב.

העבודה המשותפת שלנו התחילה ברצון של הבעלים ליצור מתוך אוסף המלונות רשת אחת, עם מיתוג וקונספט אחידים. המטרה היתה ליצור מותג אחיד שיאפשר לשווק את המלונות יחד ולחדד את המסר השיווקי כך שידבר לקהל היעד הרלוונטי – תיירים בעיקר (רוב האורחים במלונות ירושלמיים מגיעים כתיירים), צעירים יחסית, עם תקציבים לא גדולים. התזמון לתהליך המיתוג החדש הוא טוב במיוחד, כיון שהרשת לקראת פתיחה בחודש הבא של מלון חדש, מלון אייל.

אחרי עבודת חשיבה, הצלחנו לעלות על כמה גורמים שמאחדים את כל המלונות שבבעלות המשפחה:

  • מיקום מרכזי (צמוד למדרחוב ונגיש לרכבת הקלה), מרחק הליכה מכל האטרקציות כגון העיר העתיק והשוק
  • מלונות קטנים יחסית מבחינת מספר חדרים. גודל שמספיק בשביל ליצור חוויה אינטימית עבור האורחים אך גם רווח לבעלים
  • מחיר אטרקטיבי
  • שרות יעיל
  • מלונות נוחים שיש בהם הכל אך אין בהם אקסטרות גכון לאונג'ים מפוארים, בריכה או ספא שמוסיפים לחוויה אך גם משתקפים במחיר החדר.

בחרנו בשם smart עבור הרשת. סמארט (חכם) : כשבוחרים ברשת זו בוחרים חכם. מלון במיקום הטוב ביותר, בלוק הנכון, בגודל הנכון (אינטימי אך רווחי) ובמחיר הנכון. מלונות חכמים בכל המובנים.
כמובן שיש כאן גם פניה שיווקית ללקוח : בעצם אומרים לו "לקוחות חכמים בוחרים מלונות חכמים, ואם אתם חכמים אז תבחרו בנו".

הלוק החדש: מלונות קטנים וחכמים

יצרנו למותג החדש שפה אחידה, נראות וסיפור ויזואלי :

הלוגו החדש של הרשת: קוים נקיים ופשוטים אך מתוחכמים. כל מלון ברשת קיבל צבע משלו, ושם המלון בצבע הנבחר מופיע מתחת ללוגו הרשתי.

הגב של כרטיסי הביקור של הרשת. הצפיפות הטקסטואלית מרמזת על המיקום האידיאלי של המלונות : במרכז ירושלים, בדיוק במקום שהמבקרים רוצים להיות.

המלונות עברו שיפוץ בכדי להתאים עצמם למיתוג החדש, תחת הקונספט העיצובי שגובש:

חדר האוכל במלון ג'רוזלם אין

חדר אמבטיה במלון מונטיפיורי

ברשת מקומית קטנה זו , והצלחנו לחבר בין פונקציונליות לעיצוב, ובין הענקת חוויה לאורח ובין שורת הרווח. מלונות סמארט הם דוגמא לרשת קטנה שהצליחה לנצל את היתרונות לגודל אך עם זאת לשמר את הייחודיות ואת היתרונות שיש לשהייה במלונות קטנים. היום, יותר רשתות גדולות של מלונות מבינות את היתרונות של השילוב הזה, ויוצרות עבור האורחים חוויה מקומית, גם אם מדובר ברשת גדולה. לדוגמא, לאחרונה כתבתי על פרוייקט מלון אינדיגו תל אביב , ששייך לרשת ענקית (אינטרקונטיננטל) אך משמר את הייחודיות ואת תחושת הבוטיק באמצעות התייחסות לאלמנטים מקומיים (במקרה זה בורסת היהלומים ובית הספר לאופנה שנקר שסמוכים למלון). ככל שיותר רשתות יאמצו את הגישה הזאת,  הם יצליחו לשפר את חווית הלקוח שיוצרת לקוחות נאמנים וגם את שורת הרווח.

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: