Skip to content

לישון בסטייל

28/06/2013

מאז פתיחתו של מלון ורסצ'ה  באוסטרליה לפני יותר מעשר שנים, נראה שיותר ויותר בתי אופנה מרחיבים את המותג שלהם גם לתחום המלונאות. ארמני, מיסוני (בשיתוף מלונות רדיסון), בולגרי (בשיתוף רשת מאריוט) מרטין מרג'יאלה, קמפר ועוד. LVMH, הבעלים של לואי ויטון, אף הגדילו לעשות והכריזו על פתיחת רשת של מלונות. שנה שעברה, מותג הקריסטל היוקרתי בקראט נכנס גם הוא לעולם המלונות.

Image

Palazzo Versace מלון

מדוע זה קורה? מה דוחף מותגי אופנה להכנס לתחום חדש ושונה ככ מעיסוק הליבה שלהם? המונח שכולם שואפים אליו הוא מיתוג. בעולם תחרותי, שבו ללקוחות יש אינסוף אפשרויות ואת כל המידע שירצו בהינף כפתור, הדרך היחידה לשרוד היא ליצור לא רק מוצר אלא מותג או הבטחה. מותג הוא מוצר שאנחנו כצרכנים מזהים, שיש לו תכונות ואופי שאנחנו מכירים, ושיש לנו כלפיו תחושות או זכרונות שקשורות לסיטואציות מסוימות. כל אלו עוזרים לחברה מסחרית לעבור מהתחום הפיזי (מוצר) לתחום הרגשי (מותג). מיתוג, בקצרה, הוא תהליך של הפיכת מוצר או שירות למותג. בפוסט הזה אנסה להסביר מה דוחף מותגי אופנה לכלול מלונות מרהיבים בתהליך המיתוג שלהם.

עבור מותגים שלהם קולקציות לעיצוב הבית, כגון ארמני וורסצ'ה, מדובר בהרחבה של המותג ודרך לשווק ולהציג את המוצרים שלו. עבור אחרים, מדובר בהצהרה אופנתית, דרישה לתשומת לב וסוג חדש של שיווק ופרסום חוויתיים. אחרי ההשקעה בעיצוב הבגדים עצמם, הגיעה השקעה בעיצוב חווית הקניה (חנויות), וכעת מזמינים בתי האופנה את הציבור לישון ממש בתחום החלום.

אך כאן טמונה גם סכנה. האם המלון יעמוד בהבטחה שמציג שם המותג? אורחים במלונות שנושאים שמות כמו ארמני או ורסצ'ה מצפים אוטומטית לחווית יוקרה ולשירות שלא נופל ממלונות 5 כוכבים מובילים. האורחים של קמפר יצפו ליצירתיות ועיצוב מתוחכם, בעל הומור מחוץ לקופסא. אנו מציעים לכם הפעם הצצה לכמה ממלונות האופנה שמבטיחים וגם מקיימים. כל התמונות באדיבות אתרי האינטרנט של המלונות.

מלון מיסוני באדינבורו  

 בית האופנה מיסוני בחר להכנס לעולם המלונאות דווקא בבירת סקוטלנד ובכווית. המלון באדינבורו משרת היטב את המותג – מלון יוקרה, אשר לא מאבד לרגע את הרוח הצבעונית, פאנקית וחופשיה של המותג. בעוד רוב מלונות היוקרה בוחרים בצבעים נייטרלים, משפחת מיסוני (אשר עיצבה כל פרט במלון מהלובי ועד המפיות) לא מפחדים מהדפסים צבעוניים וצבעים נועזים. המלון מאפשר לאורחים לישון, לנשום ולאכול אופנה…

Image

מלון מיסוני: לא מפחדים מהדפסים צבעוניים וצבעים נועזים

Image

מלון מיסוני: מלון יוקרה, עם רוח צבעונית, פאנקית וחופשית

מלון בולגרי בלונדון

המלון מצליח ללכוד את הרוח של מותג התכשיטים והשעונים. השימוש הרב בשיש שחור ואפור משדר יוקרה ותעוזה. חדשנות המותג מועברת על ידי טכנולוגיה מתקדמת ברחבי המלון – למשל שימוש באנרגיה ירוקה ונקודות הטענה למכוניות חשמליות. השירות במלון אישי ואינטימי, עם צוות בטלרים שמוכן לעזור בכל בקשה דיסקרטית של האורחים. מעל לכל מרמז המלון על הקפדה בגימורים ובחומרים, בדיוק כמו בתכשיטים – מהשיש האיכותי ביותר ועד לבדים של המצעים והכריות. לסיכום, בולגרי מנסים, ולדעתי אף מצליחים, לתת לנו את התחושה שהמלון הוא הרחבה אמיתית של המוצרים שלהם, ושהביקור בו דומה לביקור בחנות תכשיטים יוקרתית.

Image

מלון בולגרי : השימוש הרב בשיש שחור ואפור משדר יוקרה ותעוזה

Image

מלון בולגרי : הקפדה בגימורים ובחומרים

מלון ארמני במילנו

ארמני פתח גם הוא מלון במילנו וכן בדובאי. המלון מעוצב ברוח המותג ואפילו אפשר לומר ברוח המעצב. הסגנון מונוכרומטי, מוקפד ואפילו קצת "מרובע". העיצוב גברי וכמו נועד לאחרוני אנשי העסקים שעדיין לובשים חליפות שלושה חלקים. לארמני קו של מוצרים לעיצוב הבית והמלון משמש לתצוגה שלהם. כמו כן ניתן לרכוש במלון "עולם ארמני" שלם – ספרים, שוקולד ואפילו פרחים עם לוגו המותג.

Image

מלון ארמני : הסגנון מונוכרומטי, מוקפד ואפילו קצת "מרובע".

Image

מלון ארמני : העיצוב גברי וכמו נועד לאחרוני אנשי העסקים שעדיין לובשים חליפות שלושה חלקים

מלון קזה קמפר

למותג הנעליים קמפר שני מלונות בוטיק, בברצלונה וברלין. המלונות מצליחים להמשיך את רוח המותג – מעוצב, אופנתי, אך נוח ומפנק. בהשאלה מעולם המושגים של הנעליים, זוהי המקבילה המלונאית של נעלי מעצבים בלי הכאב הכרוך בצעדה בעקבים בלתי אפשריים בשם האופנה. העיצוב כולו הינו אקלקטי ומשלב פונקציונליות עם אסתטיקה : הקפדה עיצובית ובחירה בחומרי גלם איכותיים ביותר אך ללא התייפיפות ובדגש את הפונקציונליות וניקיון עיצובי של כל פרט.Image

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: