Skip to content

מעצבי מלונות מובילים מבקרים בישראל

07/04/2011

ביום חמישי שעבר, השתתפתי בוועידת התיירות הבינלאומית – ירושלים הראשונה, שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים. נתינת החסות לוועידה הייתה ברובה על-ידי הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד התיירות. אני הייתי מעורבת בשלבי התכנון המוקדם של הוועידה, דרך הקולגה שלי בני מורן – מפיק הוועידה, בהעלאת ונתינת רעיונות עבור האירוע. זכור לי שהמלצתי לו שבכל מקרה שלא יהיה, חייב להתקיים דיון בנושא, השפעת עיצוב המלון בתוך קונספט המלון הכללי ובתרומתו לחוויית האורח. ובאמת, הייתה תצוגה מעניינת מאד של מעצבים שהגיעו מחו"ל.

וועידת התיירות הבינלאומית הראשונה ירושלים

וועידת התיירות הבינלאומית הראשונה ירושלים

מנחה הפאנל היה ידיד שלי – בוקי צוקר , שאני מכירה מתוך עבודה על מספר פרויקטים, ביניהם עיצוב מלון ספא שיזן, אשר עליו עבדנו ביחד לפני 9 שנים, ביחד עם יזם ובעל המלון ראובן אלה, כדי לפתח קונספט מנצח של מלון סגנון חיים אורבאני בניחוח המזרח הרחוק – אחד הפרויקטים האהובים עלי בזמן שעבדתי בטמרס. מאז, בוקי עבד על פרויקטים מלהיבים כמו הקראון פלאזה בעזריאלי, ולאחרונה ה- Radisson Blu בבוקרסט.

הדובר הראשון היה ניר גלעד, מנהל הקריאייטיב של סטודיו עיצוב מקסים בשם NousDesign בלונדון. ניר הוא ישראלי שגר בלונדון ומבקר בישראל לעיתים תכופות, כאשר הוא מלהטט בין פרויקטים סביב כל העולם. חלק מהפרויקטים שניר חלק איתנו, היו ארמון המרדן באנטליה ומלון האייט בקייב. Nous Design עובדים עם ישרוטל, ועיצבו עבורם לאחרונה את הספא במלון רויאל ביץ' באילת.

נהניתי מאד מהדובר הראשי של אותו היום, אשר נחשב להוגה העיצוב המלונאי, מייקל בנדר – יו"ר Hirsch/Bedner Associates וחבר טוב של ישראל.

ידוע שעיצוב מלון של בנדר יחזיק מעמד, לא רק מספר עשורים אלא לנצח. הוא עבד עם הפלח המלונאי הבכיר והמפואר ביותר, בין השאר עם Four Seasons, Mandarin Oriental, Waldorf Astoria, Kempinski, Ritz Carlton ומלונות אייקוניים כמו הפנינסולה בניו יורק והמרינה ביי בסינגפור שנפתח לאחרונה. אהבתי במיוחד מלון שעוצב על-ידי החברה עבור מותג הlifestyle שכתבתי עליו בבלוג זה – אינדיגו בשנחאי, שאותו עיצבו HBA באופן ייחודי מאד.

חדר במלון אינדיגו בשנחאי

חדר במלון אינדיגו בשנחאי

הערכתי במיוחד את מילותיו בנוגע ל-2 מחשבות, שאותם אני רוצה לחלוק עם כולכם:

הראשונה היא שמלון צריך להיבנות כדי לתת "תחושת מקום", כבוד ולהיות חלון ראווה למיקום בו הוא נמצא, במובנים של תרבות, אמנות, אוכל ועוד. והרעיון השני היה ששירותיות קודמת בחשיבותה לעיצוב, בהיררכיית הסיכונים להצלחות עתידיות. שירות הוא הסיבה האמיתית שלשמה האורח יחזור למלון, ולכן זהו הגיון עסקי במיוחד. אהבתי שבחברה יש מחלקה שנקראת "קנבס", אשר אוספת אמנות מכל רחבי העולם, ומשלבת אותה בפרויקטים שלהם.

מלון מרינה ביי בסינגפור

מלון מרינה ביי בסינגפור

אני מקווה שיהיו יותר הזדמנויות להכיר מעצבים מחוץ לארץ, ולא רק בוועידה של שנה הבאה…

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: