Skip to content

שיווק מלונות באינטרנט – איך נביא את האורחים אלינו?

06/10/2010

חוויה של אורח במלון מתחילה עם חיפוש… אבל מאיזה סוג? בימינו אנשי השיווק של מלונות משקיעים הרבה יותר זמן ואנרגיה בשדרוג מנוע ההזמנות באתר האינטרנט של המלון, באופטימיזציה של תוצאות החיפוש שלהם ברשת (SEO), בקמפיינים של גוגל ולאחרונה גם במיתוג שלהם ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק. בעוד שכל הפעולות האלו חשובות מאד, לעתים אנו נוטים לשכוח בתהליך עקרונות חיוניים נוספים שמשחקים תפקידי מפתח עבור האורחים הפוטנציאלים שלנו בעת חיפוש מלון.

אני כותבת הרבה על החשיבות של העיצוב והירידה לפרטים בבתי המלון, אבל אותה חשיבה צריכה לבוא להיות ביטוי גם בעת עיצוב אתר המלון שלנו. אנחנו צריכים להשקיע יותר זמן בחשיבה יצירתית על העיצוב והתחושה שמשדר האתר, לדוגמא באמצעות העלאה של סרטונים עדכניים וסיורים וירטואליים במלון, ופחות בטקסטים ארוכים ובשיווק ישיר. הדגש כאן הוא על החוויה שמציע המלון, שאותה צריך להעביר גם האתר שלו.

אתר המייצג נכונה את רוח המלון יכול לעשות את ההבדל (צילום: אתר מלון Atlantis)

אנחנו נוטים לא להעריך מספיק את הכוח האדיר של חווית הגלישה אונליין, שכיום מתאפשרת אפילו דרך הטלפונים הניידים שלנו, ופועלת במהותה כמו שוק וירטואלי. אנחנו יודעים שאורחי המלון מקבלים את הרושם הראשוני שלהם אודות המקום כשהם פוסעים לתוך לובי המלון בפעם הראשונה, אבל למעשה יש להם הזדמנות לגבש רושם ראשוני עלינו כבר בשלב מוקדם יותר, כשהם גולשים באתר האינטרנט של המלון. ולכן האופן הויזואלי בו מוצג המלון – ולא רק היעילות של האתר – הוא כל כך חשוב.

נוסף לתכני הוידיאו, הנושא השני שכדאי לנו להשקיע בו יותר זמן וכסף הוא נושא דירוגי  המלון בזירות שונות ברשת. מביקורות הגולשים אנחנו יכולים ללמוד כיצד האורחים שלנו תופסים אותנו, ולנצל כל ביקורת כהזדמנות לשפר את שירותנו. בפוסט קודם טענתי שאתר ביקורות גולשים כמו טריפ אדוויזור (TripAdvisor) הוא כלי מצוין לשליטה ולמענה לתגובות של אורחים, אך כיום למעשה כמעט לכל אתרי הטיולים יש פלטפורמות של דירוג וביקורת, וחשוב לתת להם דגש.

גם באינטרנט, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני (צילום: אתר מלון Aqua Resort)

בשורה התחתונה, האורח הפוטנציאלי שמחפש את המלון "הנכון" עבורו ישווה ויבחר במלון מסוים לא רק על פי מיקום ומחיר, אלא גם על בסיס הרושם הויזואלי הראשוני שלו ועל בסיס דירוגים והמלצות קודמות. בחרתי להציג לכם מספר אתרים וסרטונים שבעיניי מציגים עיצוב מוצלח של אתרי מלון, וכמו כן שני מאמרים מעניינים על טרנדים באתרי מלונות באינטרנט.

http://www.aquaresorts.com

http://www.concordehotelsresorts.com

http://www.kimptonhotels.com

http://www.youtube.com/watch?v=wS0nVnBCaTc

http://www.youtube.com/watch?v=s_0JPi7YRtU

http://www.youtube.com/watch?v=Bm9sBxBmCiE&feature=player_embedded

http://www.wallopcreative.com/articles/key_attributes/

http://www.hotelmarketingstrategies.com/15-great-hotel-websites/

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: