Skip to content

הרשתות הבינלאומיות בדרך לישראל

13/06/2010

תחזית אופטימית: בתהליך הדרגתי שיימשך כחמש שנים – המותגים
הבינלאומיים המובילים יחזרו לנוף של תעשיית המלונאות הישראלית

מלון Autograph בפלורידה (צילומים: Epoque, שרתון, Autograph, מצפה הימים ו-SLH)

אני שייכת לאנשים הרואים את חצי הכוס המלאה ולא את חצי הכוס הריקה. אז נכון – מרבית המותגים הבינלאומיים נעלמו מהנוף של תעשיית המלונאות בישראל. אבל התחזית שלי אופטימית: בתהליך הדרגתי, שיתפרש על פני  חמש השנים הקרובות, הם יחזרו לכאן עם כיוון שונה ורענן.

כמלונאית מנוסה, צפיתי בעצב כיצד חברות בינלאומיות מובילות, כמו מאריוט (Marriott), הייאט (Hyatt), סטארווד (Starwood), אקור (Accor) והילטון (Hilton) עזבו את ישראל (באופן מלא או חלקי). לכל אחת מהחברות הייתה סיבה שונה למהלך: תנאי שוק בלתי יציבים, שינויי בעלות, מיזוגים; או חילוקי דעות שנגעו לסטנדרטים, לניהול ולהחלטות עסקיות.

למרות העובדות המצערות, הילטון עדיין מנהלת בתל-אביב את אחד מהמלונות המוצלחים ביותר שלה; וגם לשרתון ולאינטרקונטיננטל יש נוכחות דומיננטית בעיר. לא מפתיע שהמותגים מצליחים בתל אביב, באווירה של תיירות עסקית.

כל מלון, ללא קשר לגודלו או לרמתו – בין אם הוא פעיל, או נמצא בשלבי פיתוח או בוחן מיתוג מחדש – צריך לאמוד את ההוצאות הכרוכות בהצטרפות לרשת בינלאומית אל מול התועלת שבמהלך.

מלון מצפה הימים

רוב מקבלי ההחלטות בתעשיית המלונאות מבינים את ערך המוסף של מלון המשתייך לרשת בינלאומית: שם מוכר ומכובד, מוניטין, סל שירותים, מותגים וכללים המחייבים את המלון לעמוד באופן קבוע בסטנדרטים בינלאומיים.

לכך יש להוסיף את ערוצי השיווק וההפצה המתקדמים, בעידן של המדיה החדשה, שמציעים כיום המותגים הבינלאומיים – כך שהצטרפות לרשת בינלאומית היא רלוונטית כיום הרבה יותר מבעבר.

חלק מהחברות הבינלאומיות הגדולות פועלות בחוכמה ומתירות למלון המקומי לשמור על שמו המקורי – וליהנות במקביל מהחיבור עם מותג בינלאומי (למשל, Luxury Collection של סטארווד; והרשת החדשה Autograph של מאריוט). ככל שהתנהלות המותג תהיה טובה יותר, כך יעלה במקביל הערך הנדל"ני של המלון.

מלון Kims Beach (מרשת SLH) באוסטרליה

כאמור, למרות שאני צופה הליך איטי, אני אופטימית מאוד לגבי חזרתם של מותגים בינלאומיים לישראל – בשני שלבים. הראשון – חזרה של מותגים בינלאומיים יוקרתיים מאוד, כאשר הדוגמאות הראשונות לכך הן וולדורף אסטוריה שייפתח בירושלים במהלך 2011; וריץ' קרלטון בהרצליה, שייפתח בחודש מרץ 2012.

למסלול היוקרתי הזה יוכלו להצטרף בעלי מלונות מתאימים, עם השקעה נבונה  וחזון ארוך טווח. כדאי לדעת: נכס הכולל גם מלון דירות, מגדיל את העניין של הנהלת מותג יוקרתי בשיתוף פעולה.

מלון שרתון בתל-אביב

השלב השני יכלול את חזרתם של מותגים בינלאומיים במסגרת מלונות בוטיק / לייף סטייל. למרות שבתי מלון מסוג זה הם אינדיווידואליים, אני מאמינה שחלק מהמנהלים שלהם יראו את היתרונות בשיוך למותג לייף סטייל בינלאומי, כמו למשל W Hotels, Andaz או Aloft; או במטרייה שיווקית של חברות כמו  Design Hotels, Epoque Hotels, SLH Hotels, או Relais & Chateaux (שכבר פועלת במלון מצפה הימים. דוגמא נוספת היא רשת דן: מלונות המלך דוד בירושלים ודן בתל-אביב משתייכים לרשת היוקרה The Leading Hotels of The World).

אני מקווה שהמלונאים הישראלים יכירו בתועלת שניתן להפיק מהערכים ומתרבות הניהול של מותג בינלאומי. כך נוכל לחזות במערך צבעוני וחדש של מותגי מלונות שונים, המשתלבים באזורי התיירות הרבים של ישראל.

מלון Banke (מרשת Epoque) בפריז

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: