Skip to content

החוויה החדשה במלונות יוקרה

22/05/2010

תפיסה חדשה במלונות יוקרה. מלון Taybet Zaman בירדן (צילומים: Taybet Zaman ו-Mama Shelter)

מעניין לעקוב אחרי השינויים שחלו עם השנים בהגדרה של מלונות יוקרה.

בדרך כלל, אנחנו נוטים להתייחס למלונות יוקרה כאל דבר לא ממש נחוץ – כאל מותרות. מלונות מסוג זה אף נתפסים כיקרים וכמי שמיועדים לאנשים אמידים באמת.

אבל הזמנים משתנים ועימם גם דעות ותפיסות מקובלות.

כאשר קבוצת Tamares, שבה אני משמשת כסמנכ"לית השיווק והמכירות, יצרה את המותג שיזן (גם כמלון בוטיק/לייף סטייל אורבני וגם כמרכז ספא), לקחנו בחשבון שינויים בטרנדים בעולם בכלל ובישראל בפרט.

אבל גם אז, לפני שמונה שנים, כאשר החלטנו שיש מקום לשדרג את הקונספט של "מלון בתוך מלון", ולהעניק לו נופך יוקרתי ואופנתי יותר, היה לנו ברור שאפשר ליצור יוקרה לא רק באמצעות רצפות שיש מבהיקות, שירות אישי צמוד 24 שעות ביממה ומגשי כסף. חשבנו על שילוב של מתקנים רבים, סטייל, שירות אישי מעולה והחשוב מכל – אווירה ייחודית.

צוטטתי אז כאומרת ש"פחות זה יותר". כלומר, שלפעמים אין צורך בזר פרחים שלם. לפעמים פרח בודד ויפה, בכלי זכוכית מבריק הכולל מים צלולים עושה את העבודה הרבה יותר טוב; שלפעמים עדיף להגיש לארוחת הבוקר רצועה אחת קטנה ואיכותית של סלמון מעושן, מאשר ערימה של חתיכות סלמון מעושן.

כמובן ש"פחות זה יותר" לא אומר שמתפשרים על איכות החומרים – להפך. החומרים צריכים להיות תמיד האיכותיים ביותר. כך, למשל, אם מלון מציע בקתות נופש במקום חדרים סטנדרטיים – העץ שממנו מורכבת כל בקתה צריך להיות מהסוג הטוב ביותר.

ההשקפה הזו הוכיחה את עצמה והצליחה להתבסס גם בתחום העסקים וגם בתחום הפנאי. אתם יכולים לקרוא לזה סגנון מינימליסטי, אבל פעמים רבות הוא יוצר תחושה של פשטות, וגם מראה והרגשה "נקיים" יותר. בדרך זו ניתן ליצור יוקרה אלטרנטיבית: דווקא חוויה "פשוטה" היא היוקרתית יותר.

הבריכה הפנימית במלון Taybet Zaman

כיום אורחים במלונות חושבים אחרת מבעבר. הם מחפשים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים, ואולי החשוב מכל – אווירה לא-רשמית.

חווית אירוח שונה

כיום, ייחודיות היא מילת המפתח להשגת אווירה יוקרתית. נכון, אולי לא את האווירה היוקרתית של Ritz Carlton או Four Seasons, אבל אפשר גם אחרת.

למשל, מלון קטן במקסיקו שהחל מספטמבר 2010 יציע "יוקרה פרימיטיבית" (יחסית). במקום כזה האורחים יוכלו להרגיש כמיליונרים, גם אם אין טלוויזיה. תחת זאת, יוצע להם קפה טרי המוגש תוך דקות, באווירה מיוחדת ונוף מרהיב, כאשר כל המרכיבים ישתלבו יחד ליצירת תחושה נפלאה, ולאחר מכן יהוו זיכרון של חוויה נהדרת.

דוגמא טובה נוספת הוא מלון Taybet Zaman בפטרה שבירדן: מלון פשוט בסגנון קולוניאלי, אבל מפנק ומפואר. בחורף רצפת חדרי האירוח מחוממת, והאורחים יכולים להסתובב יחפים – ועם זאת להרגיש מיליונרים.

עם השנים הולך ומתרחב הפער בין התפיסות השמרניות של המושג מלונות יוקרה, לבין התפיסות המודרניות יותר. ההגדרות החדשות מתבססות על  אינדיבידואליזם, פרטים קטנים וייחודיים – אבל במחיר סביר.

עוד שתי דוגמאות טובות: מלון Rough Luxe ומלון Mama Shelter, המציעים חווית אירוח יוקרתית שונה, במחירים שאינם מיועדים רק לסלבס או לאריסטוקרטים אמידים במיוחד.

ההגדרות המודרניות של מלונות יוקרה מתחברות כיום יותר לאמנות, תרבות ורוחניות. הכיוון הכללי הוא יותר "בחזרה לשורשים" – דגש על הנפש ולא על המוצר.

מלון Mama Shelter

יותר ויותר אורחים של מלונות יוקרה מחפשים כיום סוג שונה של פינוק: חווית אירוח נוחה – אבל פשוטה; גדושה בפרטים – אבל לא מסובכת. להסתובב עם תיק של גוצ'י, אבל ללבוש במקביל ג'ינס וחולצת T. הדבר נכון גם לגבי מותגי ספא יוקרתיים.

גם מלונות יוקרה יקרים באמת, כמו SLS Hotels או Nikki Beach Hotels, כבר מציעים חווית אירוח שונה, השמה דגש על פרטים מעוררי עניין, כמו מוסיקה, ארכיטקטורה, ספא, ספורט, קורסים לבישול ועוד. זה לא אומר שהמלונות הללו לא כוללים חדרי אמבט מפוארים ומצעי מיטה מהודרים – אבל עכשיו הם מציעים הרבה יותר.

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: