Skip to content

יש ספא – ויש מותג ספא

26/03/2010

מותג ספא שביסס לעצמו שם כ"גן עדן של בריאות" (צילומים: מתוך אתר Canyon Ranch)

כ-300 אלף ישראלים יבלו את הפסח הקרוב בחו"ל. חלק מהם ינצל קרוב לוודאי את החופשה לביקור באחד ממותגי הספא המוכרים.

מותגים הם חלק גדול מהלייף סטייל שלנו. המותגים מתחברים למגוון רחב של מוצרים: מכוניות, מחשבים, אופנה וגם לבתי מלון. לא מזמן נפתחה כאן סדרת פוסטים על מותגים של מלונות (מפואר אבל פשוט; ומותג עם סטייל). הפוסט הזה יפתח סדרה נוספת בנושא מותגים – הפעם בתחום הספא.

מותגי ספא החלו לצוץ בעשר השנים האחרונות, שבהן רשם התחום צמיחה מרשימה, והפך לפופולארי יותר ויותר. המותגים נוצרו עבור מרכזי ספא הפועלים במסגרת בתי מלון, או כמרכזים עצמאיים.

מרכזי ספא שפיתחו פילוסופיה עסקית ברורה – המבוססת, למשל, על התמקדות בתחום טיפולי יופי, או טיפולי בריאות, או פינוק – שדרגו את עצמם: הם הפכו לישות עצמאית הנהנית מקהל לקוחות נאמן, בדיוק כמו לקוחותיו הקבועים של מעצב שיער או רופא.

כלומר, כדי שמרכז ספא יצליח ויהפוך למותג בתחומו, הוא זקוק ליותר מאשר רצפת שיש מבהיקה או שיעורי כושר: עליו ליצור לעצמו מוניטין מכובד.

מותג גן עדן

אחד מהחלוצים בתחום מותגי הספא – ומהמוצלחים שביניהם – הוא Canyon Ranch.

המותג האמריקאי נוצר על ידי בני זוג שביקשו לחוות אורח חיים בריא יותר. כך נוסד, בחווה הנמצאת בעיר טוסון שבמדינת אריזונה, מותג ספא שביסס לעצמו שם כ"גן עדן של בריאות".

הפילוסופיה של המותג מבוססת על "כוח הבחירה": האורחים המגיעים ל-Canyon Ranch מקבלים אפשרות לשנות את דפוס החיים ולנסות אורח חיים בריא יותר. הם מגיעים למקום המשדר אווירה של חופשה יוקרתית – ונוכחים בתוצאות של אורח חיים שונה. כך הופך מרכז הספא לעוגן של מתחם הנופש. בדרך זו הפך Canyon Ranch לא רק למותג ספא מוביל, אלא גם למותג חזק כמרכז נופש וספא.

מרכז הספא והנופש Canyon Ranch

Canyon Ranch שמר היטב על פילוסופיית ה-Wellness שלו, ועם הזמן נפתחו מרכזי ספא נוספים תחת המותג, המציעים תוכנית ייחודית לשיפור איכות החיים.

עם ההצלחה הגוברת, המותג התרחב – וכיום הוא כולל מועדון ספא (Canyon Ranch SpaClub), שירותים בתחום המלונאות, סדרת ספרים בנושא בריאות וסדרת מוצרי טיפוח. כשאתה מותג חזק – השמיים הם הגבול.

אם תרשו לי להתייחס בקצרה למותג ספא ישראלי, אעשה זאת באמצעות מותג ספא שאני מכירה היטב: בארבע השנים האחרונות אני מובילה את ניהול מותג הספא Shizen, השייך לרשת המלונות Tamares שבה אני עובדת. המותג, הפועל בהרצליה (כמרכז ספא עירוני) ובים המלח (כמרכז נופש וספא), זוכה להצלחה רבה ונהנה מציבור לקוחות נאמן.

בפוסטים הבאים בסדרה נסקור מותגים נוספים בתחום, ביניהם את:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: