Skip to content

תנו חלון למלון!

10/12/2009

בפוסט הקודם שלי כתבתי כיצד אנו יכולים להשתמש באמנות המיוצרת בהתאמה למיתוג המלון במטרה ליצור חוויית אורח – בדיוק כפי שאנו משתמשים במוסיקה, ריחות מסוימים, מנות שף ומדים מעוצבים. כל האלמנטים הללו יוצרים אווירה של "עיצוב כולל" המשלב את כל החושים: ראייה, טעם, ריח, מישוש ושמיעה.

לאחרונה ביקרתי בלונדון לרגל נסיעת עסקים. שוב הוקסמתי מקונספט עיצוב חלונות הראווה שהחנויות יוצרות כדי להעניק לנו את מה שאנחנו אוהבים כל כך – שפה בינלאומית שכולנו דוברים אותה… שופינג! חשבתי על דרך נפלאה לערב בין חוויית סגנון חיים לבין חוויית המלון.

שופינג תמיד היה ותמיד יהיה חלק חשוב בסגנון החיים שלנו. התבוננות בחלון ראווה מרתק ומפתה גורמת לנו לרצות להיכנס אל החנות – וכמובן לבזבז כסף. בדיוק אותו דבר קורה לנו כאשר אנחנו רואים ומריחים. ובכן – מדוע בתי מלון לא משתמשים ב"חלונות הראווה" שלהם יותר במטרה לפתות לקוחות להיכנס אליהם "רק" לארוחה טובה, קניות בחנויות המלון, או "סתם" כדי להתרשם ואולי לבצע הזמנה עתידית?

בעבר ראיתי בית מלון (לצערי, אינני זוכרת את מיקומו) בעל חלון ראווה, שבו הוצגו תמונות ישנות של חזית המלון וחנויות ברחוב. כמובן שהכניסה של המלון והשילוט (גם דיגיטלי) חשובים מאוד במלאכת משיכת לקוחות פוטנציאליים (כמעט מיותר לציין עד כמה חשוב אתר האינטרנט של המלון, המשמש כחזית המלון ללקוחות המבצעים קניות והזמנות באמצעות האינטרנט – ועל כך אכתוב בפוסט אחר). כמובן שהגיוני להשקיע בחזית המלון (בעיקר אם יש בו כניסה למסעדה או לבית קפה), אם המלון נמצא בסביבה עירונית (ברחוב ראשי) ואינו מבודד בהרים או מרוחק מכבישים מהירים.

צריך לזכור שישנם חלונות ראווה אופנתיים גם בלובי, או חברות קוסמטיקה ידועות בספא – אז מדוע לא לתקשר גם עם העוברים ושבים ברחוב, כדי שיידעו שבפנים יש ספא, באמצעות תצוגה יפה של המוצרים גם בחזית המלון?

אני לא מדברת על שילוב של חנויות מסחריות בבתי מלון – פעולה הנעשית כל הזמן – כמו למשל מלון שהוא חלק ממרכז קניות מסחרי, או להיפך. אני מתכוונת, כמו בימים עברו, שחנויות כמו פרפומריות, צחצוח נעליים ואף ספרים, היו מקושרות עם בתי מלון. כיום אנחנו מקשרים לבתי מלון מסעדות ומכוני ספא או בריאות, גם אם המסעדות או מכוני הספא והבריאות ממוקמות במרתף המלון.

אפשר גם להציג בחלון הראווה בכניסה למלון "מוצרי סגנון חיים": תכשיטים, מוצרי ספא או אפילו אופנה.

באחרונה, במהלך שבוע האופנה בניו-יורק, רשת מלונות W השיקה שיתוף פעולה עם רשת בתי הכלבו בארניז (Barneys), והשתמשה בחזית בתי המלון שלה כ…. בעצם, תקראו כאן בעצמכם.

לסיום, דוגמה קיצונית במיוחד לפיתוי לקוחות להיכנס למלון באמצעות חלון ראווה: מלון שהשתמש בשחקנים/דוגמניות בחלון ראווה שקוף בחזיתו.

No comments yet

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: