דילוג לתוכן

לא תאמינו מה קורה באבו גוש

25/08/2009

אני ברת מזל בכך שאני גרה בפרוזדור ירושלים ליד אבו גוש.

לא רק שאני יכולה ליהנות מהחומוס הטוב ביותר ומהבקלאווה הטובה ביותר בקרבת מקום מגוריי, ולהשיג פיתות מיד אחרי פסח – זו גם העובדה שאבו גוש, מזה זמן רב, מציע כל כך הרבה: כפר ערבי ציורי עם ארוחות צהריים נפלאות בסופי שבוע (לאלה שלא נבהלים מעומסי התנועה).

טיילו ברחוב הראשי, כביש השלום (מהיציאה של עין חמד בכביש מס' 1 לירושלים עד ליציאה חזרה בנווה אילן לכיוון תל-אביב).

תוכלו לחוות כל כך הרבה, החל ממסעדות עממיות כמו מסעדת מפגש קרוון ומסעדת אבו גוש, ועד למקומות קטנים יותר בצידי הדרך. אני ממליצה לבקר בחנויות קטנות לממכר דברי מזון בכיכר המסגד – מקומות כמו שיח ג'וזף ומסעדת נאג'י. הנוף מדהים! אם אתם מעדיפים אוכל מסוג אחר, לכו למשתלות הנפלאות, שם תמצאו בתי קפה טובים המגישים סלטים, פסטות, דגים, כריכים וכמובן ארוחות בוקר ישראליות ובראנץ'.

בחזרה לרחוב הראשי – שם תוכלו למצוא מפעל לנרות, חנויות שוקולד מעולות, מאפיות עם סמבוסה מעולה, רהיטי קש, בזאר עם מוצרים מהמזרח, מתנות ושטיחים, נרגילות, כדים צבעוניים וכלי כסף. ההעדפה שלי היא ענתיקות – ויש שם חנות נהדרת הנקראת בית ערבסק.

באחת מחנויות המזכרות היו מאוד נחמדים אלינו: כאשר נכנסנו ראיתי שולחן עץ יפהפה ועליו מאכלים רבים והמון אנשים שנהנים יחד. שאלתי את בעלת החנות אם פתחה מסעדה, והיא ענתה לי בפשטות שכולם לקוחות ושהדודה (הטבחית) הזמינה אותם לארוחת צהריים. כמובן שהיא הזמינה גם אותנו להצטרף. אני מניחה שזה מאפיין את הכנסת האורחים של תושבי אבו גוש…

No comments yet

כתיבת תגובה