Skip to content

חייו של לובי המלון

22/07/2009

לאחר אינספור ביקורים במלונות ובאתרי נופש שאולמות הקבלה וההרשמה שלהם (או כפי שאנו אומרים בלועזית – לובי) הם חסרי חיים, אפלוליים ומשעממים, מתחזקת בי השאלה: איך זה קורה? הרי הלובי הוא הרושם הראשוני למבקרים באתר הנופש, זהו מקום המפגש הראשון שלנו עם האורחים. אז איך אפשר להזניח אותו?

אינני מתכוונת רק לתאורת הלובי, לעיצוב, לריהוט ולמראה הכללי שלו, אלא גם לאיכות תפריטי הלאונג' והבר, ולאוריינטציית הסרוויס – השירות הכללי ללקוחות המבקרים בלובי.

כדי ליצור לובי מוצלח באתר נופש, לא דרוש קונספט בלתי רגיל בצורה יוצאת דופן. אבל חשוב שהאווירה שלו תציע לאורחים שלנו משהו מעבר למתקנים נוחים, ותעודד צריכה נוספת של שירותים כמו מזון, טכנולוגיות (WiFi למשל) ומוצרים רלוונטיים אחרים. כמו כן, אפשר להשתמש בלובי כמוקד לתרבות ולבידור ולהציג בו תמונות וחפצי אמנות.

ללובי של אתר נופש יש חשיבות ע-צ-ו-מ-ה, והגיע הזמן שעסקי הנופש בישראל יבינו זאת ויתייחסו לכך בכובד ראש, כי לאזורי הלובי יש פוטנציאל אדיר להגדלת רווח ממכירות!

בואו נראה דוגמא נהדרת המלמדת כיצד אפשר לשנות מטרה ושימושיות של חלל קיים. הדוגמא שלי היא דווקא לא מתחום המלונאות, אלא מעולם מרכזי המסחר.

בשנות ה-90 המאוחרות המונח "מרכז לייף סטייל" (Lifestyle Center) חדר לעולם הבילויים והנופש על ידי International Council Of shopping Center. המונח "מרכז לייף סטייל" מתייחס למתחם מסחרי, ובא להחליף את התפיסה הקונבנציונאלית לאזורי מסחר בדמותם של קניונים מקורים הממוקמים בחללים גדולים. "מרכזי הלייף סטייל" הגדולים כוללים חנויות עודפים לצד חנויות מעצבים ורשתות איכות כמו בננה ריפבליק (BananaRepublic), בארנס & נובל (barnes & noble) וכו', ובמרחק לא גדול תוכלו בדרך כלל למצוא מסעדות גדולות (כמו צ'יזקייק פאקטורי –Cheesecake Factory בארה"ב) ובתי קולנוע. כל זאת, בליווי של עיצוב נוף ואווירה מושקעת בעזרת גינון, מוסיקה ועוד.

נשמע לכם מוּכּר? נכון. גם בישראל ניסו לעלות על הגל עם הטרנד העולמי המוצלח, ובכמה מקרים אף נעשתה עבודה מעולה בתחום. זו דוגמא לשינוי מהותי של חלל לשם ניצול מרבי של הפונקציונאליות שלו. אולי מכאן נוכל ללמוד כיצד להפוך גם את לובי המלון ל"מרכז לייף סטייל".

הלובי כעולם של כיף

אז איך עושים את זה? דרך אחת היא לעצב מחדש את הלובי, כך שיכלול אזורים שונים (אפילו קטנים) שבהם ינפשו האורחים ויעברו דרך פעילויות שונות הקשורות למזון ולשתייה, או לפינוקים אחרים – למשל, בר סושי או דוכן מיצים טבעיים, אולם קולנוע פרטי קטן, או ספרייה קטנה המציעה השכרת סרטים, מוסיקה וספרים.

אפשר להגדיר "אזור היי-טק" במתחם הלובי, ולהציע רשת אינטרנט אלחוטית לגלישה חופשית (או בתשלום) ואת האפשרות לקיים פגישות עסקים, ועידות וסמינרים למגזר העסקי.

לא צריך קזינו כדי להגדיל את ההכנסות משטח הלובי. באמת שלא. אין סיבה להגזים במחירי השירותים המוצעים, אלא רק להשקיע זמן ומחשבה בניצול נבון של החלל העומד כבר לרשותכם, ובבניית קונספט מכירתי שעובד.

במקום Hotel Gift shop, שפירושו על פי רוב חנות מרצ'נדייז סוּפּר-יקרה (אך עלובה) וסלון שיער שומם (שזה מה שתמצאו בבתי מלון רבים) – מדוע לא להקים שתי חנויות בוטיק/קונספט קטנות, דוגמת חנות תבלינים או שוקולד איכותי, או חנות אופניים לצד דוכן מגזינים וכרטיסים?

אינני אומרת שאף אחד מבתי מלון בישראל לא השכיל להבין את הפוטנציאל העסקי הטמון בלובי מוצלח ובמתקנים מקוריים: בדניאל ים המלח יש מרכז באולינג אמיתי המשדרג את אפשרויות הבילוי למבקרים. במצפה הימים פתחו חנות איכרים אורגנית נהדרת. זהו רעיון אדיר!

דמיינו שאתם נכנסים לבית מלון או לאתר נופש – ובן רגע אתם מגלים שנכנסתם לעולם עשיר של מוצרים כיפיים, אוכל ומשקאות איכותיים, במחירים שלא יגרמו לכם לנוע בחוסר נוחות.

עכשיו נותר רק לקוות שיותר ויותר בתי מלון יהפכו את הדמיון למציאות.

2 תגובות leave one →
  1. לימור רותם permalink
    23/07/2009 8:41

    מזל טוב על הבלוג, נראה מצויין!!!

Trackbacks

  1. מותג עם סטייל « רונית קופלנד – תיירות, מלונאות, סגנון חיים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: